De længe ventet anbefalinger fra regeringens nedsatte digitale vækstspanel er landet.  Læs dem her 

Det er en blandet pose bolsjer. Der er bestemt gode initiativer i anbefalingerne, men må erkende at
der er en del “fluffy” formuleringer, der ikke giver meget klarhed over hvad de omhandler præcist og hvordan de skal eksekveres og af hvem.

MEN det er virkelig utroligt at man ikke har kunne finde plads til én-eneste formulering omkring digitalisering af
detailleddet.

Igen igen bliver detailbranchen omtalt som små og mellemstore virksomheder, hvilket i sig selv jo ikke er forkert,
men kære vækstpanel:

Detail er ikke som andre SMV´er

Jeg har drevet denne blog i 3 år med formålet at sætte detailbranchen i fokus mht. digitalisering. Når jeg læser de nye 33 anbefalinger, må jeg erkende at jeg har fejlet i at sætte fokus på digitalisering af detail.

Der er IKKE kommet særlig fokus på detail i den nye kørerplan. Dette er skuffende og jeg må erkende, at det tegner ikke godt for dansk detail, som nok er den mest udsatte del af dansk erhvervsliv.

Det er muligt, at der under de fluffy formuleringer ligger en håndsretning til dansk detail, men havde det været for meget at sende et klart signal til detailbranchen at “vi tænker på jer og forstår jeres situation ?”

Det er simpelthen for dårligt!

Jeg beder til at i de 33 anbefalinger ligger en masse “guld” til dansk detail, der også er eksekverbart for de presset butikker.