Igår var jeg til et spændende event arrangeret af DI Handel.

Omdrejningspunktet var hvad vi kan forvente os af fremtiden og hvordan vi ruster os i kampen om kunderne i 2017. Der var flere gode oplæg men specielt indlægget fra Anne Skare Nielsen var i særklasse.
Anne Skare Nielsen er fremtidsforsker med nogle meget interessante betragtninger om den tid vi lever i og hvordan vi forholder os til fremtiden.

Kort opsummeret mener Anne, at fremtiden kan opdeles i “hårde” trends, bløde trends og game changers. Definitionen på en “hård” trend er ifølge Anne Skare, ting som sker uanset hvad vi foretager os, hvor i mod “bløde” trends mere
er i retning af tendenser som måske, måske ikke kommer til at influerer vores fremtid. Den sidste kategori Game changers er trends som radikalt ændre på vores verden, og som kan disrupte forretningsmodeller, præcis som vi har set med Uber, Netflix m.fl.

Anne´s evne til at visualiserer fremtiden var helt i særklasse, med humor og glimt i øjet, fik hun tilhørende til at føle sig tryg ved fremtiden og accepterer at fremtiden sker uanset hvad vi gør. Istedet for at arbejde imod “hårde” trends bør man fokusere på at udnytte de nye muligeheder der opstår.

Varna Palæet dannede de smukke rammer for dagens arrangement.

fullsizerender-3

 

Formand for DI Handel Annette Falberg bød velkommen

img_4291

 

Forrygende Anne Skare Nielsen gav et indblik i fremtiden

img_4284